Rodzice, uczniowie klas III gimnazjum i VIII szkoły podstawowej:wybór dalszej ścieżki kariery zawodowej to ważny moment w życiu ucznia. Realizowalizujemy projekt „Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe dla dzieci, młodzieży i dorosłych”.
W szkole został powołany Szkolny Punkt Informacji i Kariery SPINKA. Projekt ten ma ułatwić szkołom wspieranie uczniów w podejmowaniu decyzji o wyborze dalszej ścieżki kształcenia. Lider projektu, Województwo Małopolskie, przewidział utworzenie SPIneK jako działanie systemowe, obejmujące wszystkie zainteresowane szkoły gimnazjalne i podstawowe z terenu województwa małopolskiego. Projekt realizowany jest w ramach Osi Priorytetowej 10, Działania 10.2, Poddziałania 10.2.3 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, a współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.Działania w ramach projektu:
– Zapewnienie uczniom szkoły pomocy doradcy zawodowego w planowaniu przyszłości edukacyjno-zawodowej poprzez utworzenie i funkcjonowanie Szkolnych Punktów Informacji i Kariery, w których prowadzone będą warsztaty oraz poradnictwo indywidualne dla uczniów szkoły.
– Umożliwienie uczniom szkoły poszerzenia wiedzy o zawodach i rynku pracy poprzez uczestnictwo w Targach Edukacyjnych pn. „Festiwal Zawodów w Małopolsce”.
Uczniowie będą uczestniczyć w:
– zajęciach warsztatowych prowadzonych przez doradcę zawodowego
– w konsultacjach indywidualnych kończących się przygotowaniem Indywidualnego Planu Działania
– w Targach Edukacyjnych na Festiwalu Zawodów w Małopolsce (marzec 2019)
– innych formach działań przewidzianych w planie i harmonogramie.
Każdy uczestnik, po ukończeniu zajęć, otrzyma zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w doradztwie edukacyjno-zawodowym.
Rekrutacja do projektu trwa przez cały rok szkolny.
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w zajęciach z doradztwa
edukacyjno-zawodowego w Szkolnym/Szkolnych Punkcie/achInformacji
i Karieryw ramach projektu
„Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II”
§ 1
Postanowienia ogólne
- Projekt realizowany jest od 1.01.2016 roku do 31.12. 2021 roku.
- Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, 10 Oś Priorytetowa Wiedza i Kompetencje, Działanie 10.2 Rozwój kształcenia zawodowego uczniów.
- Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji i warunki uczestnictwa w zajęciach
z doradztwa edukacyjno-zawodowego dla szkół objętych projektem „Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II”, w których został utworzony Szkolny Punkt Informacji i Kariery (SPInKa). - W Szkole Podstawowej Nr 10 w Krakowie zostaje utworzony Szkolny Punkt Informacji i Kariery (SPInKa), w którym prowadzone jest doradztwo edukacyjno-zawodowe dla uczniów.
- Poradnictwo edukacyjno-zawodowe jest prowadzone zgodnie ze „Standardami dotyczącymi prowadzenie doradztwa zawodowego”.
§ 2
Słownik pojęć
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
- Projekcie – należy przez to rozumieć projekt „Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II”, realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, 10 Oś Priorytetowa Wiedza i Kompetencje, Działanie 10.2 Rozwój kształcenia zawodowego uczniów.
- Liderze projektu – należy przez to rozumieć Województwo Małopolskie (Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Departament Edukacji i Kształcenia Ustawicznego, Wydział Kształcenia Zawodowego).
- Partnerze projektu – należy przez to rozumieć powiat/gminę…**
- Szkole/szkołach– należy przez to rozumieć szkołę … **
- SPInKa–Szkolny Punkt Informacji i Kariery.
- Uczestniku projektu – należy przez to rozumieć ucznia szkoły biorącego udział
w warsztatach lub konsultacjach indywidualnych w ramach projektu i dla którego powinien być przygotowany Indywidualny Plan Działania. - Standardach dotyczących prowadzenie doradztwa edukacyjno-zawodowego –należy przez to rozumieć opracowane na potrzeby projektu przez Lidera projektu oraz Politechnikę Krakowską – Centrum Pedagogiki i Psychologii (CPiP PK) dokumenty zawierające wytyczne oraz programy warsztatów oraz konsultacji indywidualnych – IPD.
- Zajęciach –należy przez to rozumieć warsztaty lub konsultacje indywidualne
z doradztwa zawodowego.
§ 3
Zakres wsparcia
- Zapewnienie uczniom szkoły pomocy doradcy zawodowego w planowaniu przyszłości edukacyjno-zawodowej poprzez utworzenie i funkcjonowanie Szkolnych Punktów Informacji i Kariery, w których prowadzone będą warsztaty oraz poradnictwo indywidualne dla uczniów szkoły.
- Umożliwienie uczniom szkoły poszerzenia wiedzy o zawodach i rynku pracy poprzez uczestnictwo w Targach Edukacyjnych pn. „Festiwal Zawodów w Małopolsce”.
- Każdy uczestnik, po ukończeniu zajęć, otrzyma zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w doradztwie edukacyjno-zawodowym.
§ 4
Zasady rekrutacji
- Udział w doradztwie zawodowym mogą wziąć wszyscy uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 10 w Krakowie i Gimnazjum Nr 6
- Udział w projekcie jest bezpłatny.
- Rekrutacja jest prowadzona z poszanowaniem zasad równości szans kobiet i mężczyzn.
- Organizatorem rekrutacji na zajęcia jest Szkoła Podstawowa Nr 10 w Krakowie
- Szkoła prowadzi kampanię informacyjną o możliwości skorzystania z doradztwa edukacyjno-zawodowego – co najmniej przed rozpoczęciem każdego semestru (informacja przekazywana ustnie podczas spotkań z rodzicami, akademii, ogłoszenie na tablicy informacyjnej, stronie internetowej szkoły).
- Rekrutacja podstawowa prowadzona jest na początku projektu oraz na początku każdego semestru w okresie dofinansowania funkcjonowania SPInKi: 01.01.2017-31.12.2019. Rekrutacja uzupełniająca może być prowadzona w ciągu roku szkolnego na wniosek rodziców/uczniów/nauczycieli.
- Organizator rekrutacji może wydłużyć termin zakończenia podstawowego postępowania rekrutacyjnego.
§ 5
Proces rekrutacji
- W celu zakwalifikowania do projektu niezbędne jest dostarczenie w terminie rekrutacji następujących dokumentów:
- Formularz zgłoszenia – załącznik nr 1.
- O zakwalifikowaniu do udziału w projekcie decyduje Komisja Rekrutacyjna/Komisje Rekrutacyjne powołane przez Partnera. W wyniku prac Komisji Rekrutacyjnej powstanie protokół potwierdzający zakwalifikowanie uczestników/uczestniczek do udziału
w projekcie.- Komisja Rekrutacyjna prowadzi rekrutację z pełnym poszanowaniem zasad dotyczących równości szans i niedyskryminacji oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn dokumentując procedurę wyboru.
- Lista osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie dostępna będzie u prowadzącego Spinkę/Sekretariacie szkoły/Dyrekcji – zał. nr 2 do niniejszego Regulaminu.
- Osoby zakwalifikowane do projektu w momencie rozpoczęcia udziału w pierwszej formie wsparcia/ zajęciach dostarczają podpisane i wypełnione następujące dokumenty:
- Deklaracjęo uczestnictwie w projekcie – załącznik nr 3.
- Oświadczenie uczestnika projektu (o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby projektu) – załącznik nr 4.
- Wypełniony formularz: Zakres danych osobowychdo systemu SL 2014 –załącznik nr 5[1].
§ 6
Warunki udziału w projekcie
- Warunkiem ukończenia zajęć i uzyskania zaświadczenia jest:
- złożenie podpisanych i poprawnie wypełnionych dokumentów, o których mowa
w § 5 ust. 1 oraz ust. 11 niniejszego Regulaminu. - uczestnictwo w zajęciach z doradztwa edukacyjno-zawodowego
- przygotowanie wspólnie z doradcą Indywidualnego Planu Działania
- Warunkiem udziału uczestnika w projekcie jest wyrażenie zgody na przetwarzanie jego danych osobowych do celów związanych z przeprowadzeniem rekrutacji. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek odmowa ich podania skutkuje niemożliwością uczestnictwa w projekcie.
- złożenie podpisanych i poprawnie wypełnionych dokumentów, o których mowa
§ 7
Prawa i obowiązki uczestników
- Osoba, która otrzymała potwierdzenie przyjęcia do projektu, staje się uczestnikiem projektu, któremu przysługują prawa i obowiązki określone niniejszym Regulaminem.
- Zadeklarowanie przez ucznia uczestnictwa w projekcie jest zobowiązaniem ucznia do udziału w zajęciach grupowych/warsztatowych z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego i konsultacjach indywidualnych w całym cyklu ich trwania oraz do prac (wspólnie z doradcą) nad Indywidualnym Planem Działań (IPD), który jest ostatnim etapem procesu doradczego.
- Uczestnik ma prawo do:
- udziału w bezpłatnych formach wsparcia zaplanowanych w projekcie,
- otrzymania pomocy dydaktycznych,
- otrzymania zaświadczenia poświadczającego ukończenie udziału w doradztwie zawodowym,
- wglądu i modyfikacji swoich danych osobowych udostępnionych na potrzeby projektu.
- Uczestnik projektu jest zobowiązany do:
- przestrzegania niniejszego Regulaminu,
- każdorazowego potwierdzania swojej obecności na zajęciach/warsztatach
i indywidualnych konsultacjach. Odpowiedzialnym za zebranie podpisów jest osoba prowadząca zajęcia lub indywidualne konsultacje. - wypełniania ankiet związanych z realizacją projektu dla celów monitoringu, kontroli
i ewaluacji projektu.
§ 8
Postanowienia końcowe
- Niniejszy regulamin wchodzi w życie dnia 3. 09. 2018 r.
- Sprawy nieuregulowane niniejszym Regulaminem rozstrzyga Partner w konsultacji z Liderem projektu.
- Regulamin może ulec zmianie w sytuacji zmiany wytycznych, warunków realizacji projektu lub dokumentów programowych.
Załączniki:
Załącznik nr 1 – Formularz zgłoszeniowy
Załącznik nr 2– Lista uczestników zajęć w SPInKa
Załącznik nr 3 – Deklaracja/oświadczenie o uczestnictwie w projekcie
Załącznik nr 4 – Oświadczenie uczestnika projektu.
Załącznik nr 5 – Zakres danych osobowych do systemu SL 2014
Załącznik nr 6 – Informacja o zakresie danych osobowych przetwarzanych w Centralnym Systemie Teleinformatycznym SL 2014
* niepotrzebne usunąć
** wypełnić/wpisać nazwę
[1]Pełen zakres danych, które podlegają przetwarzaniu w CST SL 2014 określone zostały w załączniku nr 6.